Saturday 2 April 2011

TEAM BUILDING!

yeah! bertemu kembali...untuk pengetahuan mood aku sekarang lebih kepada pengimbasan kenangan2 aku ketika belajar di universiti...kenapa nak cerita kenangan2 aku?? eh...lantak aku lah...tangan aku sendiri yang menulis...hahaha....maaf2...kurang sopan sikit disitu...huhu...

kali ni,aku sentuh pasal video yang aku dan group aku buat dulu masa tengah belajar Instructional Design yang diajar oleh Pn. Aminah yang kecik dan baik hati(arap2 puan baca blog saya...ahakz~~~)....^_^"...sebelum,semasa dan selepas video ini siap, ianya telah banyak menggunakan kenangan2 yang positif daripada group kami sendiri dan juga bantuan daripada coursemate aku untuk menjadi pelakon yang baik dalam bikinan video ini...video ini satu asigment yang diberi oleh Puan Aminah untuk disiapkan sebagai bahan bantu mengajar bagi seorang trainer...

masa ini, setiap group akan menyediakan satu video sebagai assignment diorang...bilamana puan minta ditayangkan setiap group punya video, maka masing-masing dengan bangganya mempersembahkan hasil bikinan mereka...tidak terkecuali juga group aku.

setelah agak setahun setengah kami menyimpan video ni, baru-baru ni pada 26 March, fakulti aku ada menganjurkan festival Inovasi dan kreaviti


jadi aku tengok ada poster mengenainya...kat situ ade tulis pasal video pendek..jadi aku teringt tentang video group aku buat tu....aku pun terus kontek AJK urusetia festival"video pendek ni, nak jalan cerita dia macam mana ea?"...jawab AJK" video mesti berdasarkan kepada pembelajaran course anda"...wah memang dah kena la dengan video group aku tadi..video kami pasal team building.

sebelum aku decide nak masuk bertanding, aku tanya ahli group yang lain (fuad,apit,sawit,pentol,panjang) tentang kemahuan aku...tanpa banyak cerita,mereka2 setuju dengan idea aku....tanpa terus banyak berpikir, aku ambil tindakan hantar video tersebut pada masa hari kejadian (masa hari kejadian itu, aku tengah ada case study HBS)..tapi santai...niat perlu diteruskan..kami keluar kejap dari kelas, dan hantar juga video tu walaupun kami jadi kecewa sedikit pada mulanya kerana dimaklumkan oleh AJK masa penghantaran borang penyertaan sudah ditutup..tapi kami tetap tidak mahu menyerah kalah...setelah rundingan dijalankan, serta dimasukkan elemen-elemen ugutan, video kami berjaya di daftarkan...hahaha...

dan petang itu keputusan telah diputuskan....kami berdebar menunggu keputusan juri yang bijaksana lagi hensem dan comel2..(cewah...pada hal masa tu jiwa tengah berkerut dengan case study HBS...haha).."ingtkan menang tempat pertama"kata apit...hahaha...tempat ke-5 boy!haha...alhamdulillah aku cakap..dapat juga hamper power! dan tanpe modal kita masuk pertandingan tu...hehehe
ok...semua setuju!ahakz~~

ok dengan itu, ni la video yang aku ceritakan tu...siapa2 yang nak tengok, tengok la k...ni la kenangan aku yang terrakam bersama kawan2 di universiti...^_^"

No comments:

Post a Comment